söndag 3 november 2013

En mysig lördag med inslag av julstämning

Lördagen började med tårttillverkning till en kille som fyllde sex år. Batman var temat och det var kul att få göra något mer "killigt" när man är van att mest göra tårtor till tjejer, och jag tror han blev riktigt nöjd.



Sedan åkte vill till en annan bloggerska som jag inspireras mycket av nämligen Granne med Selma. De har inrett ett supermysigt café i deras lada och vanligtvis så brukar hon ordna vissa dagar som man får boka sig till ett gammaldags kafferep, men nu i och med att det är julmarknad på Mårbacka, så höll hon öppet som ett vanligt café och man fick droppa in när man ville. Jag har varit där en gång förut med min mamma och mina systrar men den här gången tog jag med mig min man så han skulle få se vad fint de gjort. Jag blir själv sugen på att ordna något liknande hemma på gården men måste ha i åtanke att det ligger oerhört mycket hårt arbete bakom också. Jag tog bara några få bilder men gå in på hennes sida och låt er imponeras.



Efter en massa gofika åkte vi vidare till Mårbacka för att insupa lite julstämning. Jag älskar att gå på julmarknader men nu är det kanske fjärde eller femte året i rad som jag är där och nu vart jag faktiskt lite nöjd på det, så nästa år stannar jag nog hemma. Mycket finns det i alla fall att titta på och vi köpte den sedvanliga senapen, brödet, glöggen och korven. Den här gången fick en liten hårig tomte följa med hem också. :-)





Dagen avslutades med en tur till Karlstad för att hämta upp våra tjejer som har varit med farmor och farfar till Eskilstuna och hälsat på faster. Skönt att få vara lite barnledig ibland men ännu skönare att ha dem hemma igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar